AZS MTB CUP - Wierchomla

Niedziela, 5 czerwca 2011 · Komentarze(1)
Kategoria Góry, Zawody XC
Po masażu w Zawoi i innych zabiegach regeneracyjnych rano czułem się dobrze.
Do Mondeo i we 4 do Wierchomli. Gekon i Górniak Brothers.
Przyjechaliśmy po 12, upał straszny, szybki objazd trasy. Zaskoczenia nie było, tak jak pisali, jeden podjazd i jeden zjazd na rundzie. Najpierw pod stok narciarski po trawie i technicznej sekcji z kamieniami a następnie w dół zjazdem DH miedzy drzewami.
Ustawienie po 3 w rzędzie, stawka raczej skromna. W Elicie m.in. Król i Farion. Reszta raczej mi nie mogła zagrozić. Start o 13.40, o dziwo nie "z blatu". BTW to na całym wyścigu ani razu nie użyłem 42 zębów z przodu.
O 13.35 zaczęło kropić by po pierwszej rundzie przyszła ulewa trzymająca do rundy 4.
Po starcie chwyciłem koło Królowi i tak we 2 odjeżdżaliśmy. Pod koniec podjazdu odskoczył zza pleców Farion, nie kontrowałem go bo wiedziałem że spokojnie na zjeździe go dogonię. Na zjazd DH wjechałem przed Królem, jednak z powodu gleby wywołanej wywrotką Fariona Król mnie wyprzedził. Dogoniłem go po chwili i już właściwie jechaliśmy sami. Pod koniec podjazdu na 2 rundzie gdy deszcz już rozmoczył łąkę Król zaczął podbiegać ale mi udało się wyjechać ściankę. Na wypłaszczeniu dokręciłem, i zdobyłem przewagę. Pod koniec rundy w wyniku mojej wywrotki na trawersie po błocie w trawie spadłem na 2 miejsce.
Na 3 rundzie odjechałem znów w podobnym miejscu i tym razem na stałe.
Z rundy na rundę zwiększałem przewagę. Deszcz zmoczył nas zupełnie, w butach chlupało, trasa płynęła, błoto straszne. Dublowałem innych a sam starałem się jak najwięcej jechać w siodle, nie butować. Ostatnie 2 kółka to słońce i najgorsze z gatunków błota, czyli schnące i lepiące się.
Ostatnie runda była najtrudniejsza, błoto zrobiło się na zjeździe DH i zaliczyłem 4 gleby po których jednak wsiadałem i jechałem dalej. Wiem że reszta osób zbiegała, ja jadąc balansowałem na krawędzi, ale opłaciło się.
Meta, prysznic w umywalce, makaron, dekoracja, mycie roweru i do Poznania. 580km...